معرفی بازی فورتنایت FORTNITE و راهنمای حرفه‌ای شدن در آن

بازدید: 20 بازدید

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای و به خصوص بازی‌های آنلاین باشید، حتمأ با بازی فورتنایت Fortnite آشنایی دارید. یک بازی در سبک بتل رویال، که از زمان انتشار، بازیکنان بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. در این مقاله به معرفی فورتنایت و بررسی سبک، ویژگی‌ها و تاریخچه‌ی این بازی می‌پردازیم و در پایان نکاتی را برای حرفه‌ای شدن در آن بیان می‌کنیم.

 

 

بتل رویال چیست؟

هر چند وقت یک بار در دنیای بازی‌های رایانه‌ای، سبک جدیدی پدید می‌آید و گیمرها را به خود جذب می‌کند. سبکی که در دو سال گذشته رایج شده است، بتل رویال (Battle Royal) یا سبک بقا نام دارد. بازیکنان در این سبک بازی‌ها، با شرایط و امکانات برابر شروع می‌کنند و باید برای زنده ماندن تلاش کنند. در نهایت تنها یک نفر زنده می‌ماند و برنده بازی می‌شود.

در این بازی‌ها نخستین هدف این است که زنده بمانید و در قدم بعدی باید دیگر بازیکنان را حذف کنید.

 

معرفی فورتنایت Fortnite و بررسی این بازی

در سال 2017 سایت یوروگیمر، بازی فورتنایت را در رده 32 در فهرست 50 بازی برتر جهان قرار داد؛ اما تنها در مدت یک سال، این بازی به پرطرفدارترین بازی جهان تبدیل شد. روزانه بیش از چهار میلیون نفر در دنیا به صورت آنلاین و همزمان به این بازی می‌پردازند. فورتنایت در دو نسخه‌ی رایگان و قابل خرید منتشر شده است.

نسخه‌ی رایگان این بازی تقریبا روی تمامی پلتفرم‌ها اجرا می‌شود و نسخه قابل خرید یا Founder’s Pack، از طریق فروشگاه‌های پلی استیشن استور، ایکس باکس لایو و استیم با قیمت حدودی 40 دلار در دسترس است.

نسخه‌های اندروید و ios این بازی نیز به تازگی منتشر شده‌اند که البته گفته می‌شود کیفیت گرافیکی پایین‌تری دارند.

 

داستان بازی فورتنایت Fortnite

در معرفی فورتنایت داستان این بازی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ در این بازی یک اتوبوس آبی رنگ توسط بالون در هوا پرواز می‌کند. صد بازیکن داخل آن قرار دارند. اتوبوس به بالای یک جزیره می‌رسد و هر بازیکن با یک گلایدر از آن به پایین می‌پرد. بازیکنان در دایره امن جزیره فرود می‌آیند که هر لحظه کوچکتر می‌شود.

تنها چیزهایی که در اختیار دارند نقشه و یک کلنگ است که با استفاده از آن‌ها باید برای خود سرپناه بسازند، سلاح پیدا کنند و در ناحیه امن باقی بمانند. در این روند با خطرات محیطی و حملات رقبا مواجه خواهند شد. در پایان تنها یک نفر زنده می‌ماند و برنده می‌شود.

بازیکنی که با سبک بتل رویال آشنایی داشته باشد، سلاح‌ها را بشناسد و واکنش‌های سریع و صحیح داشته باشد، در این بازی عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

مسابقات و تورنمنت‌های جهانی این بازی

شرکت‌های تولیدکننده بازی، هر سال مسابقات متعددی برای بازی‌های خود برگزار می‌کنند. این تورنمنت‌ها، بهترین بازیکنان سراسر جهان را در کنار هم قرار می‌دهند و هیجان بسیاری در دنیای گیمرها به راه می‌اندازند. اپیک گیمز هم در سال 2018 یک مسابقه بزرگ با مجموع جوایز صد میلیون دلاری برای فورتنایت برگزار می‌کند.

اولین مسابقه از سلسله مسابقات فورتنایت، Fortnite Party Royale نام دارد. علاوه بر هیجان و جوایز نقدی، این گونه مسابقات مزایای دیگری نیز دارند. به عنوان مثال می‌توان به جذب بهترین بازیکنان فورتنایت بتل رویال، توسط دانشگاه‌های مختلف اشاره کرد.

دانشگاه میدوسترن یک تیم برای مسابقات ورزش‌های الکترونیکی یا  Esports دارد و برای تکمیل اعضای این تیم، بازیکنان حرفه‌ای بتل رویال را جذب می‌کند و به آن‌ها بورسیه اختصاص می‌دهد. نخستین بار دانشگاه اشلند اوهایو از این طریق دانشجویان را جذب کرد و پس از آن دانشگاه میدوسترن قصد انجام این کار را دارد. این مسابقات پاییز امسال برگزار می‌شوند و ارزش هر بورس چهار هزار دلار است.

 

نکاتی درباره نصب و اجرای بازی Fortnite

پس از معرفی فورتنایت نوبت به دانستن نکاتی درباره نصب این بازی می‌رسد. برای نصب و اجرای بازی فورتنایت باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای دانلود این بازی باید به سایت اصلی شرکت مراجعه کنید.
  • بازی فورتنایت در گوگل پلی عرضه نمی‌شود.
  • این بازی اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود.
  • طبق قانون آمریکا، بازی فورتنایت برای کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی و سودان در دسترس نیست. کسی که در این کشورها قصد بازی دارد باید آی‌پی خود را تغییر دهد.
  • این بازی تنها روی دستگاه‌های قدرتمند یا به اصطلاح پرچم‌دار قابلیت اجرا دارد. یعنی دستگاه‌هایی که پردازنده 64 بیتی داشته باشند.
  • اگر پردازنده دستگاه خود را نمی‌شناسید، قبل از دانلود یا نصب بازی، با برنامه سی پی یو زد (cpu-z) آن را شناسایی کنید.
  • پس از نصب و اجرای بازی باید در صفحه‌های مربوطه یک اکانت بسازید.
  • می‌توانید اطلاعات اکانت کنسول خانگی خود را وارد کنید.
  • حجم دیتای بازی یک تا دو گیگابایت است.

 

 چگونه در این بازی حرفه‌ای شویم؟

هر بازی شگردها و شیوه‌های خاص خود را دارد. اگر با بازی های بتل رویال آشنایی داشته باشید، با فضای فورتنایت احساس راحتی خواهید کرد. در هر صورت برای حرفه‌ای شدن در این بازی باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

چگونه در بازی فورتنایت حرفه‌ای شویم؟

تمرین قبل از بازی

فورتنایت قبل از شروع بازی، شما را در یک محوطه تمرینی قرار می‌دهد تا با محیط و اسلحه‌ها آشنا شوید. از این فرصت به خوبی استفاده کنید و تمامی سلاح‌ها را امتحان کنید. سعی کنید نحوه کار کردن با هر یک را به خوبی یاد بگیرید. به این ترتیب سرعت عمل شما در حین بازی بیشتر می‌شود و دچار سردرگمی کمتری خواهید شد.

 

انتخاب محل فرود مناسب

اگر به تازگی شروع به بازی کرده‌اید و با بتل رویال آشنایی کمی دارید، بهتر است جزو آخرین نفراتی باشید که فرود می‌آیند. قبل از فرود محل مناسبی را انتخاب کنید تا در میان بازیکنان دیگر و درگیری‌ها فرود نیایید. بهترین محل‌ها برای بازیکنان مبتدی، ساختمان‌های کوچک و بناهای متروکه‌ای است که از مرکز جزیره دور باشند. تا جایی که می‌توانید از ساختمان‌های بزرگ و مرکز جزیره فاصله بگیرید.

 

استفاده بهینه از ابزار اولیه

ابزار اولیه‌ای که Fortnite در اختیار شما قرار می‌دهد، تنها یک کلنگ است! برای پیدا کردن سلاح‌ها و ابزارهای دیگر، باید خودتان جست‌وجو کنید. قبل از هر چیز با استفاده از این ابزار، برای خود یک سنگر و سرپناه بسازید. می‌توانید خانه‌ها، دیوارها، درخت‌ها و هر چیزی دیگری که می‌بینید را تخریب کنید و مواد به دست آمده را برای ساخت سنگر استفاده کنید.

کلنگ ابزار مبارزه هم به شمار می‌رود اما فقط در مقابل بازیکنی که تنها ابزار او هم کلنگ باشد. اگر رقیب شما سلاح دیگری پیدا کرده باشد، نمی‌توانید با کلنگ در مقابل او ایستادگی کنید. پس بهتر است در اولین قدم برای خود سازه‌ای بنا کنید که بتوانید در آن پناه بگیرید. این سازه‌ها در طول بازی به کمک شما خواهند آمد.

 

استفاده صحیح از نقشه

نقشه یکی دیگر از امکانات شما در این بازی است که باید بهترین استفاده را از آن ببرید. هر بازیکن روی نقشه، منطقه‌ای به شکل دایره مشاهده می‌کند که ناحیه امن نام دارد. ناحیه امن شما به مرور زمان کوچک و کوچکتر می‌شود تا زمانی که همه بازیکنان به هم می‌رسند و ناچار به مبارزه می‌پردازند. در تمام طول بازی، نقشه را مد نظر داشته باشید و تا زمانی که ممکن است از دایره امن خود خارج نشوید. بازیکنی که از دایره امن خارج شود گرفتار طوفان خواهد شد.

نقشه بازی فورتنایت Fortnite Battle Royal

مدیریت منابع

به خاطر داشته باشید که هدف اول شما در این بازی زنده ماندن است. برای این کار باید منابع خود را شناسایی، مدیریت و اولویت‌بندی کنید. چند گزینه برای افزایش نیرو و مقاومت در برابر آسیب‌ها در اختیار خواهید داشت که جزئیات هر یک به شرح زیر است:

  • کیت پزشکی (نوار سبز بالای صفحه)
  • سپر دفاعی (نوار آبی بالای صفحه)

نوار سبز به مراقبت‌های پزشکی اختصاص دارد که با استفاده از آن می‌توانید جان کاراکتر خود را نجات دهید. با استفاده از نوار آبی به سپر دفاعی خود دسترسی خواهید داشت.

شناخت سلاح‌ها و ابزارها

در هنگام شروع بازی، یک کوله‌پشتی خواهید داشت که پنج جای خالی دارد. می‌توانید این جاهای خالی را با اسلحه‌هایی که پیدا می‌کنید پر کنید. سلاح‌ها بیشتر در ساختمان‌های خالی پیدا می‌شوند. هر سلاحی که پیدا کردید بردارید و نگران حجم کوله نباشید. اگر در ادامه سلاح بهتری دیدید می‌توانید آن را جایگزین سلاح‌های قبلی کنید. به خاطر داشته باشید که داشتن بهترین سلاح‌ها و دانستن طرز کار آن‌ها، رمز پیروزی شما در مبارزه‌ها است.

در ادامه معرفی بازی فورتنایت به بررسی برخی از اسلحه‌های موجود در این بازی می‌پردازیم:

  • شات‌گان (shotgun): این سلاح برای درگیری‌ها و مبارزات نزدیک مناسب است.
  • Assault rifles: این اسلحه در درگیری‌های دور کاربرد دارد.
  • ساب‌ماشین‌گان(submachine gun): این اسلحه سرعت شلیک بالایی دارد و برای اهداف نزدیک مناسب است.
  • سلاح‌های دستی: برای هدف‌گیری اهداف میان‌برد مناسب هستند.
  • موشک‌انداز و نارنجک‌انداز‌: از این سلاح‌ها برای تخریب دیوارهای دفاعی حریف و هر نوع بنای دیگری می‌توان استفاده کرد.
  • تیر و کمان: سلاحی که می‌توان از آن برای تیراندازی با تعداد دفعات محدود و اهداف میان‌برد استفاده کرد.
  • Boogie Bomb: سلاحی شبیه نارنجک که برای مدت پنج ثانیه حریف را وادار به رقص می‌کند! بدیهی است که در این زمان رقیب شما نمی‌تواند دفاع یا حمله کند.
  • نارنجک Port-A-Fort: این نارنجک به محض پرتاب یک قلعه برای شما می‌سازد.
  • نارنجک Impulse Grenade: این نارنجک قدرت تخریب بیشتر و سریعتری دارد و همچنین بازیکن می‌تواند خود را با استفاده از آن پرتاب کند.

 

 

تحلیل موقعیت

برای برد در این بازی باید از قدرت تحلیل و هوش خود استفاده کنید. شرایط و موقعیت خود را دقیق بسنجید. از امکاناتی که برای زنده ماندن در اختیار دارید به موقع و با سیاست استفاده کنید. علاوه بر امکانات، شرایط جسمی کاراکتر را برای انتخاب حمله یا دفاع در نظر داشته باشید و معجون‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

تحلیل موقعیت در بازی فورتنایت

تعیین استراتژی مناسب در بازی فورتنایت Fortnite

اگر بخش معرفی فورتنایت را که پیش‌تر برایتان شرح دادیم به خوبی خوانده باشید، حتما متوجه شده‌اید که برای این بازی باید تاکتیک و استراتژی‌های مناسبی را به کار ببرید. برای مثال می‌توانید بازی را سریع و خشن شروع کنید. بسیاری از بازیکن‌های مبتدی در شروع بازی سردرگم هستند و با استفاده از این موقعیت و حمله سریع، می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. بازیکنان مبتدی بیشتر فرار می‌کنند؛ با تعقیب آن‌ها در ابتدای بازی و زمانی که هنوز سلاحی پیدا نکرده‌اند، می‌توانید مبارزه را پیروز شوید.

در مواقعی که شرایط جسمی و سلاح‌های خوبی دارید، استراتژی را بر اساس حمله بنا کنید و زمانی که شرایط مناسبی ندارید عقب‌نشینی کنید.

رعایت سکوت و گوش دادن به صداها

در ابتدای بازی، در یک منطقه بزرگ قرار دارید که هر چقدر تخریب کنید و سنگر بسازید، کسی صدایی نمی‌شنود. اما به تدریج و با پیشرفت بازی، منطقه کوچک می‌شود و شما می‌توانید صدای تخریب‌ها و ساخت و ساز رقیبان خود را بشنوید. در این شرایط بازیکنان به هم نزدیک می‌شوند و  پشت دیوارها، درخت‌ها و بوته‌ها سنگر می‌گیرند.

کوچکترین صدایی می‌تواند محل پنهان شدن بازیکن را لو بدهد و  باعث حمله رقبا شود. به همین دلیل بسیار مهم است که در طول بازی بی‌صدا حرکت کنید و به صداهای محیط دقت کنید.

 

پرهیز از فضاهای باز

در طول مسیر حرکت، تا حد امکان از وارد شدن به فضاهای باز بپرهیزید و در مسیرهایی حرکت کنید که محلی برای پناه گرفتن داشته باشند. حرکت از میان درخت‌ها و بوته‌ها یا دیوارهای مخروبه، عاقلانه‌ترین کار است. در هر فضای بازی ممکن است کسی سلاحی به سمت شما نشانه بگیرد؛ پس بی‌پروا حرکت نکنید. پس از طی مقداری از مسیر، کمی مکث کنید و شرایط محیط را بسنجید.

 

دویدن و پناه گرفتن

همان طور که در فهرست سلاح‌ها مشاهده کردید، در فورتنایت، بازیکنان ابزارهای تخریبی متعددی دارند. شما می‌توانید بناها را تخریب کنید و از آن‌ها سنگر بسازید؛ اما حریفان نیز می‌توانند سنگر شما را تخریب کنند. اگر با چنین مسئله‌ای مواجه شدید بدوید و پناهگاه دیگری پیدا کنید. دقت داشته باشید که هر دوی این اعمال برای زنده ماندن شما ضروری هستند. اگر در حال دویدن باشید، حریف به سختی می‌تواند به شما شلیک کند و اگر پناهگاه‌های اطراف را بشناسید، در امان خواهید بود.

 

استفاده از Replay system

این سیستم، یکی از امکانات بازی فورتنایت است که بازی شما را ثبت می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید چگونگی مرگ کاراکتر خود را ببینید. برای افزایش مهارت‌های خود از این امکان استفاده کنید و با کمک آن بازی خود را تحلیل کنید. به این ترتیب نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی خواهید کرد و در بازی‌های بعدی عملکرد بهتری خواهید داشت.

 

جمع‌بندی

در معرفی بازی فورتنایت Fortnite گفتیم که این بازی در سبک بقا یا بتل رویال ساخته شده است و در سال 2017 جزو 50 بازی برتر جهان قرار گرفته است. این بازی هم مانند سایر بازی‌ها، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. با این حال می‌توانید با استفاده از این مقاله که راهنمای کاملی درباره این بازی است، آن را دانلود و نصب کنید. همچنین با به کار بستن راهنمایی‌های امکانات بازی که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم، در مدت زمان کوتاهی، به یک گیمر حرفه‌ای فورتنایت تبدیل شوید.

 

فروشگاه ایساتیس کامپیوتر ارائه دهنده ی خدمات و تجهیزات جانبی کامپیوتر و موبایل ، فروش انواع لپ تاپ ، الینوان، مانیتور ، مینی کیس در برند های Dell , Lenovo, HP, Apple  و…  انواع کیف و کوله پشتی لپ تاپ و کیف و کاور تبلت در برند های   hawaii ,Crampler ,Diamond ,Ebox , CAT , Land Sea , Firoplus , Camel , Diplomat , Fashion, Colombia  و… می باشد.

همچنین فروشگاه ایساتیس کامپیوتر دارای نماد الکترونیک وزارت صنعت و معدن بوده و با اطمینان کامل می توانید خرید خود را انجام دهید با افتخار در خدمت شما هستیم.

از جمله خدمات دیگر فروشگاه ایساتیس کامپیوتر پشتیبانی 24 ساعته آنلاین ، بسته بندی و ارسال به موقع به سراسر ایران می باشد و در زمینه ی مشاوره برای خرید تمامی محصولات تیم مشاوره و پشتیبانی ایساتیس کامپیوتر به صورت رایگان به شما مشاوره و راهنمایی میدهند تا شما بهترین انتخاب را برای خرید محصول مورد نظرتان داشته باشید.

 

لپ تاپ در ایساتیس کامپیوتر

 

قطعات لپ تاپ در ایساتیس کامپیوتر

 

هارد لپ تاپ در ایساتیس کامپیوتر

 

رم لپ تاپ در ایساتیس کامپیوتر

دسته‌بندی بازی های کامپیوتری قطعات کامپیوتر و لپ تاپ مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت